Wednesday, April 29, 2009

Visit Tampines 1

tadi aku tak keje.. amik annual leaves 2 days, ari rabu ngan khamis, sambung terus ngan cuti ari buruh..
.
walau pun cuti, tapi aku tak lekat kat umah.. asek merayappp jerkkk... hehehe.. hehehe..
tadi aku ke Tampines central, dekat je ngan umah.. kalau jalan kaki ader le kot 15-20 minit.. tapi aku kan ke rajin naik bas (2 bus stop je) kurang 5 minit dah sampai.. aku sesaje je nak berjalan kat shopping complex yang baru bukak.. nama dia Tampines 1 - open on 9 April 2009.
.
aku bukan nak shopping pon, masuk nie dah kali ke 3 aku jengok shopping mall nie.. 1st time pi masa dia bebaru bukak.. masa tu manusia punya le ghamai.. naik rimas aku.. kali kedua aku masuk kejap je sbb tak plan nak pi pun..
.
so, tadi aku pi awal sket & dah plan nak amik gambar.. sebab bagi aku kedai2 kat dalam tu mmg unik & tersendiri.. i likeeee....
.
dari luar aku dah nampak kedai makan Say Cheeze nie.. tapi sayang takde tanda halal lah.. tak dapek le den nak meraso ehh.. takpe tak dapat makan, dapat amik gambo pun jadik le...
nie le Say Cheeze, nampak cam best kan..
.
yang nie lak kedai baju Gilvan .. biasa je kedai nie, nama je unik..
kat corridor ada kedai makan Tea Dot.. nice rite the layout..


yang nie lak kedai gift More Than Words..

inside kedai More Than Words eye catching... see the light.. so creative kan..
nie lak kedai Mickey Unlimited.. cantek & cuteeee sangat layout dia.. ishkkkk aku rasa nie semua men"spoilt" kan kids lah.. aku sendiri tak leh tahan nengok semua memende cute kat dalam tu..
cantek kan.. meh nengok belah sini lak.. nie baru sket.. sbb aku amik gambar dari luar.. kat dalam buleh mabuk le sesaper yang fanatik mickey nie..
aku perasan banyak gak kedai for kids, antara yang sempat aku amik kedai United Kids.
dan tah hapa tah nama kedai nie.. aku just snap.. snap.. aku nampak cam elephant le.. but not sure ejaan dia yg betul..

aku bebetul suka game bejewelled & ade le pulak kedai nama Eye Bejewelled.. cool kan.. aku rasakan owner kedai nie pun mesti suka main game tu..

kedai nie simple je.. tapi nama kedai nie menarik.. Couple Lab.. what's that??? pelik kan.. tapi lepas aku tenung & telek2.. ooohhh nie kedai jual cincin ghupernyer.. tapi bila dia bagi nama kedai couple.. aku tak rasa orang single teringin nak menyebok kat kadai tu..

aku ingatkan kedai couple lab tu pelik dah.. tapi kedai bottles & bottles nie lagiiii pelik.. aper ke hal nyer jual botol.. boleh dpt untung kaaa??? funny rite.. entah le.. tak tercapai akal aku nie ape ke maksud kedai2 sebegini.. aku tak pi dekat sbb nampak cam botol arak je kat tetepi tu..
Kedai KueKue.. takde tanda halal.. nie kedai cina & got a lot of kuih tradisional.. kuih melayu.. macam onde2, abu2 & banyak lagi le.. ada biskut rayer gak..
this is my fav shop.. Urban Write ..best giler.. sib baik aku bukan student..
kalau idak, mesti aku beli semua stationery dlm kedai nie aku borong.. everything yang kat dalam kedai nie soooo cute & harga pun berpatutan gak..
.
masa 2nd trip aku ke mall nie aku dah beli note book, very cute and cost me only $4.50.. Kedai nie subsi for Kedai Buku Popular, so.. sesaper ada kad popular boleh dapat diskaun dari kedai nie..

itu je le sesi merayap aku untuk kali nie..
cool kan semua kedai2 kat mall nie..
so.. sampai ketemu lagi..
adios amigos..

No comments: