Tuesday, March 28, 2006

Jangan Tension.. Tension Ekk..

Kadang-kadang kita rasa tension sangat.. rasa nak menjerit pun ada.. tapi kalau kita fikir balik.. mesti ada sebab kenapa kita tension.. takkan le tetiba je kita rasa tension, tu sakit namanya tu.. elok jugak kalau tengah2 rasa hot tu, kita jerit aje.. AAAAAAAAArrrrggghhhhhhh... atau pun nangis ke.. tu kira salah satu channel nak mengatasi tension, lepas nangis kita akan rasa lega gitu.. tapi lain orang lain pulak dia punya perangai.. ada lagi kuat makan.. pergi shopping.. tengok laut.. macam2 lah..
ehh aku nie cakap je pasal tension, tapi idok le aku tension sebenarnya.. ok lagi, tak rasa sesak pun dada nie dengan masalah.. tapi sebab nampak tajuk don't be tension nie.. terus melalut pasal tension.. :D.. boleh gitu.. layan aje :))..

Monday, March 27, 2006

Time for Reflections: I WISH YOU ENOUGH


Recently, I overheard a mother and daughter in their last Moments together at the airport as the daughter's departure had been announced. Standing near the security gate, they hugged and the mother said, "I love you and I wish you enough."

The daughter replied, "Mom, our Lives together has been more than enough. Your love is all I ever needed. I wish you enough, too, Mom."
They kissed and the daughter left.

The mother walked over to the window where I sat. Standing there, I could see she wanted and needed to cry.

I tried not to intrude on her privacy but she welcomed me in by asking, "Did you ever say good-bye to someone knowing it would be forever?"
"Yes, I have,"
I replied. "Forgive me for asking but why is this a forever good-bye?"
"I am old and she lives so far away. I have challenges ahead and the reality is the next trip back will be for my funeral,"
When you were saying good-bye, I heard you say, "I wish you enough." May I ask what that means?"
She began to smile. "That's a wish that has been handed down from other generations. My parents used to say it to everyone."
She paused a moment and looked up as if trying to remember it in detail and she smiled even more. "When we said 'I wish you enough' we were wanting the other person to have a life filled with just enough good things to sustain them".

Then turning towards me, she shared the following, reciting it from memory :-
I wish you enough sun to keep your attitude bright.
I wish you enough rain to appreciate the sun more.
I wish you enough happiness to keep your spirit alive.
I wish you enough pain so that the smallest joys in life appear much bigger.
I wish you enough gain to satisfy your wanting.
I wish you enough loss to appreciate all that you possess.
I wish you enough helloes to get you through the final good-bye.
She then began to cry and walked away.

Life is all about and how important you are to your friends and loved ones and likewise, how important they all are to you and your existence.

TAKE TIME TO LIVE & LOVE FREELY!

To all my Loved Ones and Friends, Let us appreciate life and look deep into our hearts..

I WISH YOU ENOUGH!

Pepatah Mat Salleh

Practice makes perfect... ..
But nobody's perfect... ... so why practice?

Save water.
Shower with your girl friend.

The wise never marry.
and when they marry they become otherwise.

I was born intelligent
education ruined me.

A bus station is where a bus stops.
A train station is where train stops. >
On my desk, I have a work station... . what more can I say... ... ... .

If it's true that we are here to help others,
then, what exactly are the others here for?

Since light travels faster than sound,
people appear bright until you hear them speak.

How come "abbreviated" is such a long word ?

Money is not everything.
There's Mastercard & Visa.

Love thy neighbor.
But don't get caught.

Every man should marry.
After all, happiness is not the only thing in life.

Success is a relative term.
It brings so many relatives.

Love is photogenic
It needs darkness to develop.

Children in backseats cause accidents
Accidents in backseats cause children

Your future depends on your dreams"
So go to sleep.

There should be a better way to start a day
than waking up every morning

Hard work never killed anybody"
But why take the risk !

"Work fascinates me"
I can look at it for hours !

God made relatives;
Thank God we can choose our friends.

When two's company, three's the result !

The more you learn, the more you know,
The more you know, the more you forget
The more you forget, the less you know
So.. why learn

Friday, March 24, 2006

Mujo


Mujo or mujur in Standard Bahasa means "fortunate" or "lucky". In Terengganu it means more than that. Mujo is an attitude, a testament to the optimism of the Terengganu folks. I believe that Terengganunese are optimistic. I haven't heard of any suicides there yet. No news whatsoever of people jumping down from coconut trees or drinking expired budu (preserved anchovy thick sauce) neat in order to expire themselves.

You must remember that Terengganu people lived with ferries, morning papers that came in the night and other things people in the West Coast take for granted. In spite of doing without 4D shops, discos, malls or Hot spot-enabled coffee houses, they are surviving well without any mental hospital in sight. All because they have mujo.

Like I mentioned previously, mujo encapsulate a philosophy in itself. It means one should thank God that it is not worse. Time for an illustration.

(Cut to a scene of 3 village ladies in their kemban washing clothes by the village well)

Mok Long Selamoh: Guane doh adik mung Mek? (How is your brother Mek?)
Mok Teh Som : Bakpe pulok adik dia? (What happened to her brother?)
Mok Long Selamoh: Laaa! Mung dok tau ke Som? (You don't know Som?)
Mok Teh Som : Dok tau setarang kita. (I don't know anything)
Mok Long Selamoh: Adik Mek ni kena langgor lori kemareng. (Mek's brother was knocked down by a lorry yesterday)
Mek Beso : Bukang lori Mok Long, beng ikang! (It wasn't a lorry Mok Long, it was a fish van)
Mok Long Selamoh: Mujo bukang lori! (Lucky it wasn't a lorry)
Mok Teh Som : Pah tu? Terok ke? (Then? Was he seriously injured?)
Mek Beso : Kaki patah sebelah...... (One leg was broken)
Mok Teh Som : Mujo dok patoh dua dua (Lucky both legs weren't broken)
Mok Long Selamoh : Tu pong mujo dreba beng dang brek. (It was lucky that the van driver braked in time)
Mek Beso : Mujo beng tu dok laju.. (Lucky the van wasn't going fast..)
(Fade to black.)
If both legs were broken, the response would be "Mujo dok pecoh pala"(Lucky the head wasn't broken). If the head WAS broken, the response would be "Mujo dok mati" (Lucky he didn't die). If the worst happened and the brother died, the mujo would still surface. "Mujo lah bukang adik kita" (Lucky it wasn't my brother).

You get the drift.....
Mujo. A nice word. Adopt it. Embrace it. It will preserve your sanity.

Wednesday, March 22, 2006

Might As Well Dance..

This was written by an 83 year old...The last line says it all.


Dear Bertha,

I'm reading more and dusting less. I'm sitting in the yard and admiring the view without fussing about the weeds in the garden. I'm spending more time with my family and friends and less time working. Whenever possible, life should be a pattern of experiences to savour, not to endure.
I'm trying to recognize these moments now and cherish them.

I'm not "saving" anything; we use our good china and crystal for every special event such as losing a pound, getting the sink unstopped, or the first Amaryllis blossom. I wear my good blazer to the market My theory is if I look prosperous, I can shell out $28.49 for one small bag of groceries..

I'm not saving my good perfume for special parties, but wearing it for clerks in the hardware store and tellers at the bank. "Someday" and "one of these days" are losing their grip on my vocabulary; if it's wort h seeing or hearing or doing, I want to see and hear and do it now.

I'm not sure what others would've done had they known they wouldn't be here for the tomorrow that we all take for granted. I think they would have called family members and a few close friends. They might have called a few former friends to apologize and mend fences for past squabbles.

I like to think they would have gone out for a Chinese dinner or for whatever their favourite food was. I'm guessing; I'll never know.

It's those little things left undone that would make me angry if I knew my hours were limited. Angry be cause I hadn't written certain letters that I intended to write one of these days. Angry and sorry that I didn't tell my husband/wife and parents often enough how much I truly love them. I'm trying very hard not to put off, hold back, or save anything that would add laughter and lustre to our lives.

And every morning when I open my eyes, I tell myself that it is special.

Every day, every minute, every breath truly is a gift from God.

If you received this, it is because someone cares for you.

If you're too busy to take the few minutes that it takes right now to forward this, would it be the first time you didn't do the little thing that would make a difference in your relationships? I can tell you it certainly won't be the last.

"People say true friends must always hold hands, but true friends don't need to hold hands because they know the other hand will always be there."

I don't believe in miracles. I rely on them.

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance . . . . .

Doa Sewaktu Sujud Dan Keistimewaannya


Sewaktu bersujud, kita berada amat hampir dengan Allah. Katakanlah apa sahaja di dalam hati hajat kita sebagaimana yang dilakukan oleh Rasulullah s. a. w. yang biasa memanjangkan sujudnya dengan memperbanyakkan zikir dan doa didalamnya.

Sabda Rasulullah s. a. w :- "Suasana yang paling hampir antara seseorang hamba dengan Tuhannya ialah di kala ia bersujud kerana itu hendaklah kamu memperbanyakkan doa di dalamnya."

Banyak doa yang diamalkan oleh Rasulullah untuk kita ikuti. Salah satunya yang paling baik untuk diamalkan ialah doa yang dibaca sewaktu sujud akhir dalam solat.

"Ya Allah, tambahkanlah bagiku rezeki yang banyak lagi halal, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar."

Semoga dengan mengamalkan doa itu kita mendapat manfaat atau sekurang-kurangnya menjadi cita-cita kita dalam mencari keredhaan Allah dunia dan akhirat.

Banyak kelebihan memanjangkan sujud dan memperbanyakkan doa di dalamnya. Rasulullah s. a. w biasa berbuat begitu sehingga pernah para sahabat hairan kerana lamanya baginda bersujud.

Keistimewaan umatnya yang bersujud telah disebut oleh baginda dalam sabdanya yang bermaksud:-

"Tiadalah ada seorang umatku melainkan aku yang akan mengenalinya di hari kiamat"
Mendengar itu para sahabat bertanya: "Bagaimanakah engkau dapat mengenali mereka dalam khalayak ramai wahai Rasulullah?"

Jawab baginda: "Tidakkah engkau melihat seandainya sekumpulan unta dimasuki oleh seekor kuda yang amat hitam, sedang di dalamnya pula terdapat sekor kuda putih bersih, maka adakah engkau tidak dapat mengenalinya?"

Sahabat Menjawab: "Bahkan !" Rasulullah menyambung: "Kerana sesungguhnya pada hari itu (kiamat) muka umatku akan putih (berser-seri) disebabkan mereka bersujud (di dunia), segala anggota mereka ( terutama anggota wudu') putih berseri-seri oleh cahaya wudhu' !!!"

KEISTIMEWAANNYA
---------------------
Ahli neraka juga mendapat keselamatan kerana bekas sujudnya. Rasulullah s. a. w. bersabda yang bermaksud:-

"Apabila Allah hendak melimpahkan Rahmat (kebaikan) kepada ahli-ahli neraka yang Dia kehendaki, Dia pun memerintahkan malaikat supaya mengeluarkan orang-orang yang menyembah Allah, lalu mereka dikeluarkan dan mereka dikenali dengan kesan-kesan sujud (di dahi mereka), di mana Allah menegah neraka memakan (menghapuskan) bekas-bekas sujud itu, lalu mereka pun keluar dari neraka, maka setiap tubuh anak Adam akan dimakan api neraka selain bekas sujud"

Begitulah Allah memuliakan hamba-Nya yang bersujud. Orang yang sujud mendapat keistimewaannya apatah lagi di dalam sujud itu kita berdoa. Sudah tentu mendapat perhatian yang sewajarnya. Semoga kita akan menjadi hamba yang benar-benar mendapat rahmat.
Wassalam.

Monday, March 20, 2006

The Husband Store!


A store that sells husbands has just opened in New York City, where a woman may go to choose a husband. Among the instructions at the entrance is a description of how the store operates. You may visit the store ONLY ONCE !

There are six floors and the attributes of the men increase as the shopper ascends the flights. There is, however, a catch . . .. you may choose any man from a particular floor, or you may choose to go up a floor, but you cannot go back down except to exit the building! So, a woman goes to the Husband Store to find a husband .

On the first floor the sign on the door reads:
Floor 1 - These men have jobs and love the Lord.

The second floor sign reads:
Floor 2 - These men have jobs, love the Lord, and love kids.

The third floor sign reads:
Floor 3 - These men have jobs, love the Lord, love kids, and are extremely good looking. "Wow," she thinks, but feels compelled to keep going.

She goes to the fourth floor and sign reads:
Floor 4 - These men have jobs, love the Lord, love kids, are drop- dead good looking and help with the housework.
"Oh, mercy me!" she exclaims, "I can hardly stand it!"

Still, she goes to the fifth floor and sign reads:
Floor 5 - These men have jobs, love the Lord, love kids, are drop- dead gorgeous, help with the housework, and have a strong romantic streak.

She is so tempted to stay, but she goes to the sixth floor and the sign reads:
Floor 6 - You are visitor 4,363,012th to this floor. There are no men on this floor. This floor exists solely as proof that women are impossible to please.

Thank you for shopping at the Husband Store. Watch your step as you exit the building, and have a nice day!

Please send this to all men for a good laugh and to all the women who can handle the truth! (Mild jangan gelak kuat sangat ya :>)

Japanese Sign

Gerammmnya Tengok Baby Yang Comel-Comel Nie..

ishhkkk kot yer pun.. jatuhkan baby tu, saper yang susah..



alaa laa.. comelnya diaaa...


kecik2 lagi dah nampak muka nakal dia..


so sweet.....


alah ciann dia.. jeles pulak nengok abang dia kiss mama dia :))..


nie ada bakat jadik orang besar2 nih :)):))..


nie gelagat yang selalu kita lihat di kedai gunting :D..


kecik2 pun nampak comelll.. eeee geramnya



Friday, March 17, 2006

Word Of Wisdom

Something for you to think & laugh..........


Arguing with your Boss is like wrestling with a pig in mud. After a
while you realize that while you are getting dirty, the pig is actually
enjoying it.
*********

Help a man when he is in trouble and he will remember you when he
is in trouble again.
*********

Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.
*********
I
t is not exactly cheating, I prefer to consider it creative
problem solving.
*********

Behind every successful woman, is a man who is surprised.
*********

Whoever said money can't buy happiness, didn't know where to shop.
*********

Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does
milk.
*********

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
*********

Forgive your enemies but remember their names
*********

The number of people watching you is directly proportional to the
stupidity of your action.
*********

I remember the time I was kidnapped and they sent a piece of my
finger to my father. He said he wanted more proof.
**********

Some pain is physical and some is mental, but one that's both is
dental.
*********

Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's
troublesome."

Renungan Suami Isteri

Mungkin dah ramai yang telah membaca email ini.. tapi acik postkan juga untuk tatapan semua sebagai renungan untuk semua..


Suami saya adalah serorang jurutera, saya mencintai sifatnya yang semulajadi dan saya menyukai perasaan hangat yang muncul dihati saya ketika bersandar dibahunya. 3 tahun dalam masa perkenalan dan 2 tahun dalam masa pernikahan, saya harus akui, bahawa saya mulai merasa letih...lelah, alasan-alasan saya mencintainya dulu telah berubah menjadi sesuatu yang menjemukan.
Saya seorang wanita yang sentimental dan benar-benar sensitif serta berperasaan halus. Saya merindui saat-saat romantis seperti seorang anak kecil yang sentiasa mengharapkan belaian ayah dan ibunya. Tetapi, semua itu tidak pernah saya perolehi. Suami saya jauh berbeza dari yang saya harapkan. Rasa sensitifnya kurang. Dan ketidakmampuannya dalam menciptakan suasana yang romantis dalam perkahwinan kami telah mematahkan semua harapan saya terhadap cinta yang ideal.

Suatu hari, saya beranikan diri untuk mengatakan keputusan saya kepadanya, bahawa saya inginkan penceraian. "Mengapa?"Dia bertanya dengan nada terkejut. "Siti letih, Abang tidak pernah cuba memberikan cinta yang saya inginkan." Dia diam dan termenung sepanjang malam di depan komputernya, nampak seolah-olah sedang mengerjakan sesuatu, padahal tidak. Kekecewaan saya semakin bertambah, seorang lelaki yang tidak dapat mengekspresikan perasaannya, apalagi yang boleh saya harapkan daripadanya?
Dan akhirnya dia bertanya. "Apa yang Abang boleh lakukan untuk mengubah fikiran Siti?" Saya merenung matanya dalam-dalam dan menjawab dengan perlahan. "Siti ada 1 soalan, kalau Abang temui jawapannya didalam hati Siti, Siti akan mengubah fikiran Siti; Seandainya, Siti menyukai sekuntum bunga cantik yang ada ditebing gunung dan kita berdua tahu jika Abang memanjat gunung-gunung itu, Abang akan mati. Apakah yang Abang akan lakukan untuk Siti?"
Dia termenung dan akhirnya berkata, "Abang akan memberikan jawapannya esok." Hati saya terus gundah mendengar responnya itu.

Keesokan paginya, dia tidak ada di rumah, dan saya menenui selembar kertas dengan coretan tangannya dibawah sebiji gelas yang berisi susu hangat yang bertuliskan...
'Sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untukmu, tetapi izinkan Abang untuk menjelaskan alasannya." Kalimah pertama itu menghancurkan hati saya.
Namun, saya masih terus ingin membacanya. "Siti boleh mengetik dikomputer dan selalu mengusik program didalamnya dan akhirnya menangis di depan monitor, Abang harus memberikan jari-jari Abang supaya boleh membantu Siti untuk memperbaiki program tersebut."

"Siti selalu lupa membawa kunci rumah ketika Siti keluar, dan Abang harus memberikan kaki Abang supaya boleh menendang pintu, dan membuka pintu untuk Siti ketika pulang."
"Siti suka jalan-jalan di shopping complexs tetapi selalu tersasar dan ada ketikanya sesat di tempat-tempat baru yang Siti kunjungi, Abang harus mencari Siti dari satu lot kedai ke satu lot kedai yang lain mencarimu dan membawa Siti pulang ke rumah."

"Siti selalu sengal-sengal badan sewaktu 'teman baik' Siti datang setiap bulan, dan Abang harus memberikan tangan Abang untuk memicit dan mengurut kaki Siti yang sengal itu." "Siti lebih suka duduk di rumah, dan Abang selalu risau Siti akan menjadi 'pelik'. Dan Abang harus membelikan sesuatu yang dapat menghiburkan Siti dirumah atau meminjamkan lidah Abang untuk menceritakan hal-hal kelakar yang Abang alami."

"Siti selalu menatap komputer, membaca buku dan itu tidak baik untuk kesihatan mata Siti, Abang harus menjaga mata Abang agar ketika kita tua nanti, abang dapat menolong mengguntingkan kukumu dan memandikanmu."

"Tangan Abang akan memegang tangan Siti, membimbing menelusuri pantai, menikmati matahari pagi dan pasir yang indah. Menceritakan warna-warna bunga yang bersinar dan indah seperti cantiknya wajahmu."
"Tetapi sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untuk mati. Kerana, Abang tidak sanggup melihat airmatamu mengalir menangisi kematian Abang." "Sayangku, Abang tahu, ada ramai orang yang boleh mencintaimu lebih daripada Abang mencintai Siti." "Untuk itu sayang, jika semua yang telah diberikan oleh tangan, kaki, mata Abang tidak cukup bagi Siti. Abang tidak akan menahan diri Siti mencari tangan, kaki dan mata lain yang dapat membahagiakan Siti."

Airmata saya jatuh ke atas tulisannya dan membuatkan tintanya menjadi kabur, tetapi saya tetap berusaha untuk terus membacanya lagi.

"Dan sekarang, Siti telah selesai membaca jawapan Abang. Jika Siti puashati dengan semua jawapan ini, dan tetap inginkan Abang tinggal di rumah ini, tolong bukakan pintu rumah kita, Abang sekarang sedang berdiri di luar sana menunggu jawapan Siti." "Tetapi, jika Siti tidak puas hati, sayangku...biarkan Abang masuk untuk mengemaskan barang-barang Abang, dan Abang tidak akan menyulitkan hidupmu. Percayalah, bahagia Abang bila Siti bahagia."

Saya terpegun. Segera mata memandang pintu yang terkatup rapat. Lalu saya segera berlari membukakan pintu dan melihatnya berdiri di depan pintu dengan wajah gusar sambil tangannya memegang susu dan roti kesukaan saya. Oh! Kini saya tahu, tidak ada orang yang pernah mencintai saya lebih dari dia mencintai saya.
Itulah cinta, di saat kita merasa cinta itu telah beransur-ansur hilang dari hati kita kerana kita merasa dia tidak dapat memberikan cinta dalam 'kewujudan' yang kita inginkan, maka cinta itu telah hadir dalam 'kewujudan' yang tidak pernah kita bayangkan sebelum ini. cuba kita ambil ikhtibar dari cerita ini..:)

Wednesday, March 15, 2006

Beautiful Quote




Meremehkan Orang lain

Untuk renungan bersama..

Satu hari, ketika saya mengemas kain baju ke dalam luggage untuk dibawa bersama ke luar negeri, saya perhatikan saya memerlukan gelang getah ( rubber band ), satu sahaja sudah mencukupi. Shampoo yang akan saya bawa, penutupnya sudah tidak dapat digunakan lagi. Jadi saya harus bungkus botol shampoo itu dengan plastik lalu diikat dengan gelang getah. Kalau tidak nescaya habis tertumpah isinya dan langsung mengotori seisi luggage. Tetapi saya tidak dapat menjumpai walau satu pun gelang getah itu. Di almari tidak ada. Di gantungan-gantungan baju tidak ada. Di bawah meja juga tidak ada. Saya jadi tidak tentu arah. Apakah tidak perlu saya bawa shampoo itu, nanti sahaja saya beli di jalanan. Tetapi mana mungkin sempat, saya sudah kesuntukan waktu, yang datang menjemput sudah menunggu diluar. Akhirnya saya cuba dengan tali kasut, ahhh tidak boleh. Dipintal-pintal dengan kantong plastik, juga tidak boleh. Waduh, gelang getah yang biasanya saya buang, sekarang membuat saya menjadi bingung.
Benda kecil yang sekilas tidak ada ertinya, tiba-tiba menjadi begitu penting. Saya jadi teringat pada seorang teman waktu di Jakarta dulu. Dia tidak menonjol, apalagi berpengaruh. Sungguh, sekali pandang tiada kelebihan pada diri beliau. Ketika orang berdebat dan berbincang, dia hanya mendengarkannya. Dia hanya melakukan apa yang diperintahkan kepadanya. Itu pun kadang-kadang beliau membuat kesilapan. Kemampuan dia memang sangat terbatas. Tetapi dia sangat suka membantu orang lain; kalau di ajak menemani ke mana-mana tanpa banyak berdalil beliau akan menemankan, atau disuruh membelikan sesuatu atau mengeposkan surat.

Pokoknya apa sahaja asal dapat membantu orang lain, dia akan kerjakan dengan senang hati. Itulah sebabnya kalau dia tidak ada, kami semua, teman-temannya, juga menjadi tidak tentu arah. Pernah suatu kali acara yang sudah kami persiapkan gagal, kerana dia tiba-tiba harus pulang ke kampung untuk suatu urusan.
Di dunia ini memang tidak ada sesuatu yang begitu kecilnya, sehingga sama sekali tidak bererti. Benda yang saban hari dibuang-buangpun, seperti gelang getah, pada saatnya boleh menjadi begitu penting dan membingungkan.

Ingin bukti lain? Tanyakanlah pada setiap pendaki gunung, apa yang paling menyusahkan mereka ketika mendaki tebing curam? Bukan teriknya matahari. Bukan beratnya perbekalan. Tetapi kerikil-kerikil kecil yang masuk ke dalam kasut.
Kerana itu, jangan pernah meremehkan apa pun. Lebih-lebih lagi meremehkan orang lain. Berbangga dengan diri sendiri itu tidak salah. Yang salah kalau kita menjadi sombong, lalu meremehkan orang lain.

If you can touch it and you can see it, it's REAL.
If you can touch it but you can't see it, it's TRANSPARENT.
If you can't touch it but you can see it, it's VIRTUAL.
If you can't touch it and you can't see it, it's GONE

Tuesday, March 14, 2006

Lawak Petang Selasa


Once, there was a girl who had to go for a operation. Her boyfriend and her blood type were in the same group... so he donated his blood so that she can continue with the operation...

After sometime, the 2 of them starts to have miscommunication and so as the days went by, the love between them starts to diminish. And one day, the girlfriend asked for a breakup... so the guy was very angry and he retorted by saying "I WAnt my blood BAck~!!!"

Hence the girl went in of the toilet and came out, threw at him a bloody kotex pad and said "i'll pay u in monthly installments..."

NAIL IN THE FENCE ...

Make sure you read all the way down to the last sentence. (Most importantly the last sentence.)

There once was a little boy who had a bad temper. His Father gave him a bag of nails and told him that every time he lost his temper, he must hammer a nail into the back of the fence. The first day the boy had driven 37 nails into the fence. Over the next few weeks, as he learned too control his anger, the number of nails hammered daily gradually dwindled down. He discovered it was easier to hold his temper than to drive those nails into the fence.


Finally the day came when the boy didn't lose his temper at all. He told his father about it and the father suggested that the boy now pull out one nail for each day that he was able to hold his temper.

The days passed and the young boy was finally able to tell his father that all the nails were gone. The father took his son by the hand and led him to the fence. He said, "You have done well, my son, but look at the holes in the fence. The fence will never be the same. When you say things in anger, they leave a scar just like this one. You can put a knife in a man and draw it out. It won't matter how many times you say I'm sorry, the wound is still there.

" A verbal wound is as bad as a physical one. Friends are very rare jewels, indeed. They make you smile and encourage you to succeed. They lend an ear, they share words of praise and they always want to open their hearts to us."

So, to all my friends, please forgive me if I have ever left a hole in your heart.

Friday, March 10, 2006

What Is A True Friend


What is a True Friend?
A true friend is someone special
Not many people possess
A true friend is warm and tender
And comforting in their caress.

A true friend is always by your side
If only in your thoughts
A true friend is there for you willingly
And come free, they're never bought.

A true friend is someone who listens
And hears what you have to say
A true friend is never judgemental
And stays with you come what may.

A true friend will love you always
In them you can confide
A true friend will greet you lovingly
With opens arms so wide.

A true friend your cherish dearly
Feeling grateful for their love
A true friend is very special
A blessing from above.

A true friend will feel your presence
Whether near or far
A true friend I hear you question
Who is my freind?
You are!

Thursday, March 09, 2006

Diatas Nama Kudrat (Tulang Empat Kerat)

aku biasanya akan membebel (samada bebelan yang boleh diluahkan atau setakat dalam hati), kalau aku merasa sedikit terbeban.. contoh terbaik kes kenaikan minyak baru2 nie.. hangin aku satu badan.. sebab aku rasa terbeban dari segi kewangan..
tapi aku tau, ada insan lain yang lebih malang lagi dari aku, yang akan menggunakan seluruh kudrat untuk menjalani kehidupan mereka diatas muka bumi Allah ini.. sedikit sebanyak gambar2 ini menginsafkan aku..
bukan gambar ini, aku tak rasa kesian kat pakcik nie, mungkin dia usung botol arak, bukan kicap..

yang nie memang carik penyakit.. tak kesian pun (baik jalan kaki le oiii)..






NEW RM 50 - coming soon!!

muka depan


muka belakang


kaler kuning lagi.. i'd prefer the old colour..

BONGKAR!!! MEE ASID BORIK!!!




Humor