Friday, August 18, 2006

You say It Best When U say Nothing at All...

Pic of Mahsuri..


Hari ini mood … tak ceria.. bukan bad mood tapi rasa macam tak nak cakap.. tired.. fed up.. boring.. semua ada..

Sampai2 opis terus kacau Nescafe.. my fav. drink in the morning, tak dapat Nescafe sure susah nak focus pasal kerja. Tapi since kena operate ari tu, nescafe susu ku tidak sepekat dulu. Just a lite one.. senang gitu, at least the caffeine yang diminum tu dapat diproses keluar in a day..

Briefing for ISO audit. Kenkununnya company nie nak dapatkan SIRIM punya cert. terpaksa le follow all the rules. Tapi rasa macam kartun pun ada gak. Setelah 10 tahun beroperasi baru skang nak kenakan procedure yang ketat semata2 kerana nakkan cert tu.. for me it’s hypocrite. Kalau betul iklas, dari awal lagi procedure tu patut diketatkan.. but then again, never late than never katanya.. yeahhh… whatever..

Aku bosan kerja kat sini sebab aku tak pandai nak bodek boss.. hermm sesuatu yang aku tak belajar kat sekolah.. “ kalau u nak naik pangkat cepat.. u should know how to kipas boss laaa..” someone told me.. me?? nak kipas boss.. sorry lah.. takde masa. My immediate boss pun tau I punya habit.. dia pun tak pernah kena kipas.. if really panas I will on the fan and hadapkan kat my place only.. u panas u bagitau lah.. senang, boleh gerakkan kipas tu 180 degree. hahaha.. hahaha.. sikit pun tak bagi muka.. nie millennium punya zaman daa.. u don’t have to bodek anymore… skang bukan zaman dolu2 nak idup kena pandai bodek.. terukkan aku nie.. tapi pasal kerja aku kena le respek boss.. yang aku melalut kat atas tu kalau takde kena mengena pasal kerja.

Aku kerja so far ok aje.. cuma my immediate boss cakap.. boss besar komplen aku nie kurang bersosial. To him kalau orang tu baik dengan dia, orang tu pandai bersosial lah.. even budak yang pandai bersosial dengan dia tu ader dua ketul kawan je kat opis nie.. tapi to him, she is very the pandai bawak diri and bersosial (or so sial??).. not like me, jumpa dia, just greet pastu smile a bit & angguk aje.. ehh respek aper tu. Aku senyum dah sukup bagus dah tu.. nasib baik aku nak senyum.. besar rahmat tu wehhh.. cumanya aku tak suka nak bersembang.. sebab pada aku “You say it best.. When you say Nothing at all”.. ok per.. hahaha.. hahaha..

At the end of the day, it’s up to you lah boss.. i knew that I’m not in your fav list (I guess, I’m the top of your black list???).. as for me, if u judged your staff base on your perception, without evaluate them thoroughly, than you’re making a mistake.. staff will not respect you.. so it’s your choice lah. I’m happy with I’am now, and I wish the same goes to you..

Lega sikit aku.. tahap keboringan pun dah ilang.. so, lepas nie boleh konsentrate kerja balik.. :D..

Yahooo besok dah ari Sabtu.. salam berhujung minggu untuk semua :D

sekadar nukilan rasa

No comments: