Thursday, January 03, 2008

My Story.. Ketam, Kila & IKan Sebelah..

Sebelum dapat gaji last month, aku ada lah pi window shopping kat tampines mall, sesambil beli stationery tuk opis kat popular book store.. jalan punya jalan, masuk le kat kedai buku Times.. aku nampak satu buku nie..
Aku selak sesket.. baca sebaris dua, masa nie hati dah berkenan nak beli.. tapi memandangkan aku tak bawak duit lebih.. aku pass aje buku tu..

Sejak dari ari tu.. aku dok teringat2 nak baca buku nie.. so.. petang tadi aku sempat singgah beli buku tu.. nasib baik aku cepat, stok pun dah dekat nak abis, tinggal lagi 3 buah.. tu pun bukan stok baru.. display item.. geram aku.. tapi sebab dah berkenan punya pasal, aku beli terus.. janji appy.. nanti dah abis baca aku try le review sesket ngan bagi rating.. chehhh macam bagus jerkk aku nie..
Sampai je umah, aku dikejutkan ngan kehadiran banyak ketam2.. menunggu aku utk di nyum.. nyum.. nie abang ipar aku tangkap kat laut.. ishkkkk kalah nelayan kat ganu dia tangkap ketam.. punya laa banyak.. ikan sisa nabi sulaiman pun ader gak 2 ekor.. ada orang panggil ikan sebelah.. dan yang tak pernah aku dengar, siput yang dorang panggil “kila”.. aku pernah le nengok siput nie, tapi tak pernah lah pulak makan.. hermmmm camana le rasanya..

nie laaa "kila" yang telah direbus dan dah dipotong.. aku tak sempat nengok.. aku makan sket.. boleh le.. rasa dia macam daging sesket, ada liat2 gitu..

ini lah peberet aku.. ketam.. manyakkk nyerrrrrr... best.. best.. daging dia manis banget, sebab ketam segar beb..


nie ketam ngan kila sebelom dimasak..



ikan sebelah ngan kila...




ikan sebelah ngan kila lagiiiii....



2 comments:

aNIe said...

Salam acik ila....lamanya tak dengar kabar....mana boleh lupa ngan acik...hehehe...

Pekabar acik ila sekarang...dah keje kat Johor Bahru ke?...nampak siput tu sedap...teringat siput yang kami kutip kat dalam sawah padi kemudia buat sambal...memang best....

SELAMAT TAHUN BARU buat acik ila....

Anonymous said...

selamat tahun baru tuk kak lady gakss.. kita skang dah dok singapore lahhh.. tapi selalu gak turun JB.. :D