Friday, December 16, 2005

Cerita Kelakar Di Petang Jumaat..

Sekadar hiburan semata..

3 org budak
Ada 3 orang budak bersembang pasal cita-cita dia orang...
Lina:ko dah besar nak jadi apa?
Ah chong: saya da besa nak jadik Superman woo
Lina: saya dah besar nanti jadik supergirl
Ahmad:(Sambil korek idung) Saya nak jadi supermarket... macam-macam ada...


Malang
Sorang husband balik dari outstation dgn mata lebam kiri dan kanan. Bila
bini dia tanya, katanya... masa kat escalator airport, sorang awek cun
berskirt di depan dia. Elok je depan mata dia, skirt awek tu tersepit gak
kat celah ponggong dia, so, dengan baik atinya, dia tarik le... so, awek tu
bengang, terus tumbok dia... "Debuk" lebam nombo 1 kat mata kanan. Dalam ati dia kata... 'mungkin awek ni marah sbab aku tarik kain dia tadi'...so, dia pun tolak le balik kain tu masuk... dan seterusnya "debuk" untuk lebam ke2 di mata kiri...


Kesian... kan? dan lepas husband ni abis bercerita, idung dia plak berdarah
dan patah kerana ditumbok oleh bini dia sebab baru tau laki dia menggatal...


Surat untuk ayah

Seorang mahasiswa semester akhir menulis surat kepada ayahnya:
Ayah, Saya merasa tidak selesa kerana terus menerus menulis surat kepada ayah untuk meminta wang. Saya merasa malu dan sedih. Saya ingin meminta wang sebanyak Rm1000 dari ayah, walaupun setiap bahagian tubuh saya memberontak. Saya meminta dengan tulus dari hati saya yang paling dalam, ayah maafkan saya.

Salam dari anakanda,
Sarip.

p/s Saya merasa berat hati untuk mengirimkan surat ini, jadi saya cuba untuk mengejar posmen yang mengambil surat ini dari dalam peti surat. Saya ingin mengambil kembali surat ini dan membakarnya, kerana surat ini pasti menyusahkan hati ayah. Saya berdoa dalam hati agar saya dapat semula surat ini, tapi sudah terlambat.

Beberapa hari kemudian dia menerima balasan surat dari ayahnya yang
mengandungi ayat yang ringkas,

Untuk Sarip,
"Nak, doamu sudah dimakbulkan. Suratmu tidak pernah ayah terima"

Dari Ayahmu.

6 comments:

Kak Lady said...

wakakaka...acik ila ni dok buat kak lady ketawa je...lawak tol

acik ila said...

ehh lamanya tak nampak kak lady lately.. MIL dah balik ke :D.. ewahh dah boleh bersuka ria le nie :P..

ayu said...

hahaha acik ila.. kite ketawa berdekah2.. hahahaha nak ajdi supermarket ek hahahaha mcm-mcm adaaaaaaaaaaaa

acik ila said...

uikss besornya ayu ketawa.. ehh ayu excahnge link lah ekk.. kita dah baca ayunyer story ;)..

ayu said...

ok jek no worries...

Anonymous said...

wakakaka acik ila ke pompan yg pakai skirt pendek tuh...kesian si laki tuh die x slh...acik ila yg menggatal yg nk ngorat laki tu..hehehe hakhakhak..ketawa berdekah-dekah