Thursday, December 22, 2005

Perut OooOoOooohh Perut..

Hari Ahad minggu lepas aku kena sakit perut.. aper lagi kalau bukan sakit perempuan yang datang tetiap bulan tu.. senggugut. omputeh panggil period pain.. aku tak expect akan kena sakit sampai tak boleh bangun. Sebab aku dah makan ubat penahan sakit, synflex.. masalahnya naper le aku rasa ubat tu tak jalan.. malam tu aku tak leh tido sebab rasa perut aku nie macam mencucuk pastu rasa macam bergelodak dan ishkkk tak tau le aku nak cerita macamana lagi.. sebab sakit sangat-sangat.. sedeh aku..

Pagi2 senin aku terus tak leh bangkit, aku cuba gak gagahkan diri nak bangun, mak aii rasa nak pitam pun ada, peluh sejuk, peluh jantan semua keluar.. ishkkk ini tak boleh jadik nie, aku mesti pi klinik.. aper ke mendenya sampai macam nie sekali punya sakit.. cecepat aku SMS secretary bozz cakap aku MC.. perut aku nie macam bisa benar nak pegang pun sakit… aku kena tunggu sampai sakit aku reda baru boleh pergi kilinik, nak jalan pun tak boleh.. abis tu camno.. last2 aku tertidor dalam kesakitan..

Sedar2 dah dekat pukul 9 gitu, aku cuba bangkit.. boleh le bangun, tapi perut aku masih bisa2 lagi.. jadi aku jalan macam orang tak cukup zat gitu, terbongkok2 pastu macam pelan benar.. tak boleh straight kan badan aku nie.. sakit menggila.. aku gagahkan juga pergi klinik. Aku tinggal kat Bandar Sri Permaisuri tu dah nak masuk 3 tahun, tapi nie le 1st time aku menjejakkan kaki kat Klinik Sri permaisuri. Dokter yang rawat aku nama dia Dr Raha.. baik jugak dokter nie (aku bukan le puji dia sebab dia bagi aku MC).. tapi cara dia layan pesakit dia tu.. tapi sayangnya dia tak boleh nak cek aku lebih2 sebab perut aku nie sensitif sangat dan tak boleh dipegang langsung. Sakit dia tu tak terperi, dokter pegang sket aku dah mengadu sakit, last2 dia mintak aku pergi refer kat gynie.. terpinga2 gak aku mulanya.. aku tak terfikir pun nak kena jumpa pakar.. tapi tu bagus gak tu, at least boleh gak aku tau secara terperinci aper ke nama penyakit aku nie.. aku keluar dari klinik tu dengan ubat pain killer yang paling kuat… baik punya ubat.. bukan baik punya celok hahaha.. hahaha

Perut aku agak lega lepas makan ubat penahan sakit tu.. sepanjang2 hari aku tido.. perut aku dah tak sakit sangat.. masih sakit tapi dah boleh tahan.. tapi aku masih tak puas hati, aku masih teringatkan yang dokter tu suruh aku refer kat gynie. Dr Raha sense ada something dalam perut aku.. mak aii.. naper le selama2 nie aku tak terfikir nak buat scan ultrasound ke haper ke.. aku terpinga2 sendiri.. hermmm I have to do something..

So, ari selasa ari tu, aku pi kerja macam biasa tapi pepagi lagi aku dah mintak izin nak keluar pi klinik yang belakang opis aku tuh.. at least situ boleh scan sekaligus.. aku selalu jumpa dengan dokter perempuan kat situ, Dr Yew, nama dia. So, Dr Yew tu bagitau aku yang aku kena amik GL (Guarantee Letter) dari akunyer IMG baru le dia boleh buat scan.. ler, sesuka hati aku je ingat sesenang boleh pi scan macam gitu je. Selain tu Dr Yew jugak suruh aku berpuasa malam sebelumnya supaya senang dapat detect apa yang tak kena.

Ada lecehnya pakai pihak ketiga semasa berurusan dengan dokter nie, dulu elok2 pakai ING sekarang tukar IMG.. katanya ING caj dia mahal, tapi aku nengok bil2 IMG lebih kurang ING gak.. tak ke sama tuh.. buang2 karan je le tukar2.. errr tak penat kedorang nak sain agreement bagai.. takpe le.. asalkan depa happy.. tapi sekarang nie aku ala2 tak berapa nak happy sebab kena tunggu dorang prepare GL baru boleh gi scan. Aku sangkakan makan hari le nak prepare GL tu, rerupernya setengah jam je dah siap.. dorang faxkan GL tu… lega sket aku sebab GL dah ada dalam tangan.. tapi tak leh gi scan lagik sebab aku kena berpuasa.. so malam tu start pukul 7 aku dah tak makan lagi..

Pagi tu aku tak sabar2 nak pi jumpa dokter.. tak makan lagi nie, aku cuma minum je sket.. tu pun sebab haus. So pukul 8.25 aku dah terconggok kat depan pintu klinik.. klinik bukak pukul 8.30. Sedih betul lah hari rabu tu.. aku punya le tak makan, alih2 si auntie India yg jadik assistant dokter tu tanya, aku nyer bladder dah penuh ke blum.. aku macam terpinga2, aikss kata suruh aku puasa macamana dia nak penuh. Dia bagi aku air, suruh minum & suruh tunggu sampai bladder aku penuh.. hermmm confuse kejap aku nie.. dalam kebingungan aku minum gak.. daharga le katakan.. tak cukup satu gelas, aku mintak lagi satu gelas.. aku nak cepat2 penuhkan pundi aku tuh.. sekali, baru je abis air aku dengar si auntie India tu dah kena marah dengan dokter sebab bagi aku minum.. aku boleh dengar sebab bilik dokter dengan tempat ultrasound tu bersebelahan je.. hangin aku satu badan bila aku terdengar yang akunyer scan tak dapat buat sebab nanti tak accurate.. dia suruh India tu bagitau aku.. alahaiii nasib.. nengok jam dah pukul 9.15 gitu.. sesia je sejam aku melepak kat klinik tu, hampessss.. bila auntie tu dating balik dengan muka sedeh dia sebab baru lepas kena marah.. aku dah tak larat nak marah dia lagi.. dah sah2 dia cakap it’s my mistake.. at least dia mengaku, aku malas nak cakap banyak.. Cuma cakap next time jangan buat macam nie lagi

So ari nie.. ari khamis aku dengan tak berputus harap sekali lagi aku menapak ke klinik tu.. dan at last aku berjaya menscan perut aku nie.. dokter scan akunyer hati, limpa, buah pinggang.. semua Alhamdullilah, dalam keadaan baik.. tapi bila dia scan ovari.. ada nampak dua biji.. macam bola gitu.. aikss aku dah macam tak percaya.. haaaa.. sekarang dah terjawab mengapa perut aku selalu sakit.. rerupernya aku ada ketumbuhan kat dalam perut aku nie.. aduhhh makkk.. ngerinya aku nengok.. memang sedih gila.. tapi aku redha atas segala ketentuan

Dr Yew suruh aku refer kat dokter pakar.. selepas aku tanya kengkawan.. aku rasa2 nak pergi kat Hospital Pantai.. dan kawan aku si Lin cakap dia dulu pi situ, dan refer kat Dr Idris Ahmad.. so, Dr Idris here I comeeee…

3 comments:

hikMah said...

assalamualaikum..

acik bersabar ye..xpe,sakit itu penghapus dosa as long as kita redha menghadapinya..sy doakan supaya acik sembuh..insyaAllah..

Masy said...

haaaa..???ketumbuhan ke??
alamak..err..tapi bole baik kan..
lps operate, ok kot??

sabau yee..manyak2 doa tau! ku doakan ko selamat...

Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site... Technical trading No cost mortgages Zyrtec msnbc Wenger timex compass watch european comfort spring air mattress lakewood set Oldsmobile fuel system Accounting for cattle trading Discount branded cosmetics kim possilble sex