Monday, December 12, 2005

Sesak nya jalannn.. sesesak dada aku nie..

Hari nie Selangor cuti.. tapi aku kerja kat KL, so cuti tu tak applicable kat aku.. ada sesket geram.. hari nie gak kemuncak persidangan ASEAN ke-11.. memang dalam media dah cakap jalan tutup.. tapi aku gatal nak drive gak.. pastu tadi dalam pukul 6.30 petang aku jengok tingkap.. mak aii jalan punya le jem.. dengan keadaan cuaca yang hujan pastu kereta bersesak2.. semua orang nak kejar sebelum jalan tutup pukul 7.30.. nampak gayanya lepas Isyak le aku keluar.. sebab jalan bukak balik pukul 8.30 malam nie.. tak guna gak keluar sekarang dengan jalan yang sesak macam tu.. buang karan je.. ada baiknya aku abiskan kerja kat opis nie..

kerja dah lah melambak2 kat opis.. pastu si mokcik (gelaran yang aku beri pada seseorang yang amat aku tak gemar - dari segi attitude) nie pulak buat kerja kelam kabut dan tak tentu arah.. tak organise sungguh.. sudahnya aku pulak kena tempias dari kerja dia yang ala2 melepaskan batuk di tangga.. hermmmm, apa kita boleh buat (macam kekata pakar motivasi.. Dr Hj Fadillah Kamsah jer hehehe.. hehehe).. aku kena buat kelakar untuk meredakan sesak kat dada aku nie.. emosi kena control beb.. aku tak mau kena stress.. aku nak muka aku ceria sokmo.. khikhikhi.. awet muda tu, jangan tak tau.. banyak melalut lah aku nie..

aku ada satu poem yang sesuai untuk ditujukan khas buat mokcik tu.. sebab banyak kali dah dia menyusahkan hidup aku.. so, sekadar seloka di petang hari, mokcik terima lah..

I wrote your name on sand it got washed.
I wrote your name in air, it was blown away. then
I wrote your name on my heart & i got Heart Attack.
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
God saw me hungry, he created pizza .
He saw me thirsty, he created pepsi .
He saw me in dark, he created light .
He saw me without problems, he created YOU.
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Twinkle Twinkle little star
You should know what you are
And once you know what you are
Mental hospital is not so far.
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
The rain makes all things beautiful.
The grass and flowers too.
If rain makes all things beautiful
why doesn't it rain on you?
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Roses are red, Violets are blue
monkeys like u should be kept in zoo.
Don't feel so angry you will find me there too
not in cage but laughing at you.
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
When your life is in darkness pray to God ask him to free u from
darkness and if after you pray and you are still in darkness, please
pay your ELECTRICITY BILL
"KIND WORDS CAN BE SHORT AND EASY TO SPEAK, BUT THEIR ECHOES ARE RUELY ENDLESS."

6 comments:

Masy said...

cambest plk poem utk makcik tu..wakakakkakka..jahat laa dak acik ni..ehehehe..

acik ila said...

itu le masy.. kalau orang tengah geramkan banyak je idea nak kenakan orang.. khikhikhi.. skang mood dah relek sket.. tak memarah lagik..

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP » » »

Anonymous said...

Very nice site! »

Anonymous said...

Very nice site! » »

Blogger said...

Do you love Coca-Cola or Pepsi?
ANSWER THE POLL and you could get a prepaid VISA gift card!