Thursday, July 13, 2006

Lawak Dalam Keretapi.. hihihi.. hihi..

Seorang pemuda sedang dalam perjalanannya kembali ke
Kuala Lumpur dengan
menaiki keretapi Mel-malam. Antara penumpang yang
ramai ada seorang tua
yang duduk disebelahya. Setelah lama berdiam diri,
sambil menguap si pemuda
bertanya kepada orang tua tersebut, " Pakcik, pukul
berapa sekarang?"


Sebuah pertanyaan yang biasa, yang kadangkala kita
tujukan kepada
sesiapapun kan? Dan selalunya kita akan mendapat
jawapan. Namun kali ini
sungguh diluar dugaan, orang tua tadi berdiam diri
sahaja.


Mungkin orang tua ini kurang pendengaran, berkata
pemuda tersebut di dalam
hati. Dia mengulanginya sampai 3 kali. Namun orang
tua itu tetap berdiam
diri tanpa sebarang riak dari wajahnya.


Pemuda tersebut mencuit orang tua tersebut dan
berkata, "Saya hairan
mengapa pakcik tidak menjawap pertanyaan saya?
Salahkah saya bertanya?


Orang tua itu menoleh sambil berkata, "Bukannya saya
tidak mahu
menjawap,tapi nanti kalau saya jawap, kita pasti
akan bersoal jawap
mengenai soal ini soal itu, dan akhirnya kita akan
bertambah mesra."


Si pemuda termangu mendengar ceramah orang tua itu.
Terus dia bertanya
lagi, "Lalu apa salahnya kalau kita menjadi lebih
mesra?"


Orang tua itu berkata lagi, "Apabila kita bertambah
mesra ketika anak gadis
dan isteri saya menjemput saya di Kuala Lumpur,
nanti kita akan turun
sama-sama.Dan saya pasti mengenalkan mereka kepada
kamu."


Si pemuda itu tambah bingung dan tidak tentu arah.
"Jadi?" tanyanya lagi.


"Isteri saya orangnya baik sekali kepada semua
orang, takut nanti dia
mempelawa anda ke rumah. Nanti kamu akan mandi dan
berehat di rumah saya,
dan juga akan kami jamu di rumah saya. Setelah itu
kamu boleh menjadi rapat
dengan anak gadis saya dan kamu akan menjadi teman
lelaki anak saya.
Lama-lama kamu akan menjadi menantu saya," katanya
lagi.


Si pemuda yang tadi sudah bingung sekarang semakin
bingung.Terus dia
bertanya, "Pakcik, apakah hubungannya semua ini
dengan pertanyaan saya yang
pertama?


Sambil berdiri orang tua tersebut menjawap dengan
lantang, "Masalahnya?,
SAYA TIDAK MAHU MEMPUNYAI MENANTU SEPERTI KAMU. JAM
TANGAN PON TAKDERRR!
CIKAI BETUL!!"
- Moral Cerita: Pakailah jam tangan sebelum menaiki
keretapi mel-malam ke
Kuala Lumpur, kalau hendak beristeri.

9 comments:

Kak Lady said...

ahahhaa...sungguh jauh pandangan pakcik yang tua iteww....

NBK466 said...

Kan dah melepas jadi menantu pakcik tuh....

acik ila said...

itu le kak lady.. nbk.. terpinga2 mamat tu.. muhahahaha.. hahahaha..

Masy said...

apedaa pakcik ni, complicated sgt.
dia x pikir yg budak tu ntah2 dah kawen ke, ade awek ke. mcm lee sume org yg tegur dia tu nk kat anak dia.

apedaaa pakcik..!

acik ila said...

pokcik tu ada wawasan 2020 hehehe.. hehehe

Resmanc13 said...

Power la citer hang nie . Hehehehe...gue gelak tahap tampar kawan sendiri tadi...nie baru habis nganto dia gi hospital . Anyway all da best...

acik ila said...

kelakar lah resmanc nie muhahahah.. hahahaha.. pandai ekk buat lawak.. :P

Anonymous said...

This is very interesting site...
north carolina health insurance Travel business card Critical illness insurance cover life insurance dental buy celexa toshiba portable dvd player Free business card printing downloads Indiana medicare supplement Printer roller cleaner inkjet Medicare feee schedule medicare United health care ins california mortgage self employed medical insurance International medical insurance Mean green starters land rover aetna health ins website Toyota celica for sale in florida Free info domain registration Pretax health insurance for retirees

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » »