Saturday, October 25, 2008

Kisah di pagi Jumaat

Sejak dua menjak nie hujan turun tak kira waktu.. pagi tadi sebelum berangkat ke tempat kerja hujan yang turun dari malam semalam masih lagi tak berehenti.. aku lak time hujan macam gini la timbul perasaan malas.. mata pun ala kuyu2 gitu.. naik feeder bas setakat 2 stop boleh tertido.. adussss...  masa naik train tu pun aku dah aim spot yang baek punya untuk melayan mata aku nie.. train tetiap pagi mesti pack.. tapi seperti biasa untuk mendapat tempat duduk yang baek punya.. aku akan naik train yg bertentangan arah dulu untuk ke last stop then patah balik (aku tinggal2nd last stop) .. so, apa yg aku buat tu kira praktikel le.. kalau idok terpaksa le aku bergayut kat dalam train tu selama 35-40 minit.. tak ke haru tu..

aku punya tido sepanjang perjalanan pagi tadi.. tak hingat2.. sib baik dah dedekat nak sampai aku tersedar.. ishkkk aku bayangkan kalau terlepas.. sure haru biru aku kejap.. dah turun dari train, kena ke bas stop pulak.. amik feeder bas lagi untuk ke opis aku.. tetiap pagi, ini lah rutin harian aku..

Tapi pagi nie lain sket.. masa tengah tunggu feeder bas.. ada kejadian pelik sikit berlaku.. ada satu minachi yang berdiri kat sebelah aku nie.. tetiba dia ala2 tenung muka aku.. pehtu soklan yang keluar dari mulut dia.. 

"ada ubat demam tak".. aku ingatkan aku salah dengau.. aku nengok dia dengan muka yg agak hairan.. dia tanya lagi.. 

"ada ubat demam tak" sambil jari dia dok tenyeh2 leher dia.. ala2 orang nak batuk gitu...

aku "huh.. ubat demam".. dengan keadaan terpinga2 aku nengok dia.. 

dalam ati aku.. mana lak aku nak cekau ubat demam nie.. aku teringat aku ada bawak pain killer.. tapi tangan aku terus stop dari meraba bag aku.. sebab nya dia nak ubat demam bukan ubat tahan sakit.. kat sebelah bas stop tu ada klinik dan 7-eleven.. so, aku tunjuk kan le kat kedai tu.. masa aku tengah tunjuk tu.. bas aku dah sampai.. 

"kat kedai 7-eleven tu ada jual ubat demam".. sambil kaki aku melangkah ke bas.. tapi mata aku masih melekat pada minah india nie..

sebelum aku naik bas aku dengar dia nyer respond..

"memang ada ubat demam kat situ.. tapi harga dia 85 sen sebijik.. mahal lah".. jawapan nie buat aku terkedu..

aku tak tau yang dia takde duit.. dan dia takde rupa orang yang daif sangat.. 

aku sebenarnya ini lah 1st time stranger mintak ubat demam.. so, ala2 terpinga2 kejap.. dan aku sepanjang dalam bas aku teringatkan jawapan dia tu.. sekarang nie pun aku masih ingatkan jawapan dia tu.. aku merasa ralat sebab aku tak buat apa2 untuk menolong dia..

kesian dia..

5 comments:

aNIe said...

Salam cik ilah...cik ilah tu terpinga2 sebab diri masih di awang2an...ngantuk kan?

Sya said...

Ada tokoh doktor kot tu sbb dia tanya ada ubat demam tak.. alahai rasanya minachi tu demam sbb memikirkan persediaan deepavalli tak siap lagik kot

... said...

salam kak anie.. memang betoi.. dah la di awang2an.. mungkin muka macam orang demam kot.. tu pasai dalam reramai orang kat situ, ngan saya lak dia mintak ubat.. pelik gak tuh..

kak sya.. hahahah... hahahaha.. kak sya nyer komen buat saya tersenyum depan pc :p.. itu lah.. dia tanya soklan.. ala2 saya nie kaunter obat.. ada ker patut.. dah le kita ngantuk.. blurr jap.. a'aah agaknya dia demam sbb deepavali dah dekat masa tu.. tapi masih kena pi keje.. aduhaiii..

ILA said...

Ohoo..minachi tu nak panadol le kut..cos biasanya some of people suka bawa bnda2 tu guna utk emergency..so dia minta kat cik ila lerr..kut2 dpt free;)

pssttt..dpt html kod yg saya antar??

... said...

dapat ila.. sat lagi nak pastekan dekat blog.. kalau x jadik gak... memang sah.. ambo nie ampesss.. ekekeke.. kekekeke..

thank u so much ila.. really appreaciate it..