Thursday, November 27, 2008

Cerita ku ..



Selepas operation hari tu, aku dok memerap kat umah je.. dokter bagi MC sebulan tu.. rasa macam lama banget.. aku pun hairan napa dokter bagi aku MC lama sangat sbb selepas 2 minggu operation aku rasa dah fully recover.. mungkin dia nak suruh aku rest bebetoi kot, sebelum aku mula kerja..


boss aku semalam telefon aku bagitau one of the staff dah resign.. aku pun rasa bersalah, sebab dalam keadaan macam gitu aku tak dapek nak nolong dia.. aku tak nak masuk opis awal2 & pretend to be a good worker.. karang aku jatuh sakit lagi, sapa nak jawab.. so, baik le ikut nasihat dokter.. dok umah dendiam..


Sepanjang aku dok umah.. sebab aku dah sehat sket.. my MIL la pulak jatuh sakit.. demam & batuk.. so, aku le kena masak.. aku tak bangon awal pagi.. biasa la orang tak sehat bangon lambat kan.. begitu la aku.. aku akan bangon kul 6 & solat subuh.. pehtu sambung tido balik sampai kul 10 pagi..


pepagi aku akan minum nestum or whatever bijirin yg available.. at first my MIL aku masak kan bubur for herself.. tapi seems dia pun tak lalu nak makan bubur, dia ikut aku minum nestum.. sian dia.. aku tak tau camana nak nolong dia.. apa2 pun aku harap dia cepat sembuh..


aku pulak akan terus masak pepagi sebelum aku mandi.. & masa nie la aku rasa ala2 dah jadik full housewife.. make sure siapkan lauk untuk hubby balik.. lipat kain baju, kemas umah.. basuh pinggang mangkuk.. buat la apa2 yg patut.. tapi takde le teruk sangat jadik housewife nih.. mungkin sbb aku takde anak lagi kot.. so, lepas masak, mandi, solat zuhur.. aku ada banyak masa untuk nengok tv, baca paper, bertenet, solat asar etc..etc.. sampai kul 5.30 ke 6 ptg.. sebab masa nie le hubby dah balik.. siap2kan dia makan.. magrib.. nengok news.. or buat apa2 yg patut sementara tunggu isyak.. dah abis semua tu.. mesen baju.. jemur & sambung tengok tv sesambil bertenet.. go to sleep bila dah rasa kuyu2.. & seterusnya besok sama je rutin..


untuk sebulan boleh la aku buat.. lebih dari tu, aku agak otak aku akan tepu & carving for something else.. aku agak je la.. & skang nie aku bebetol respek pada sang isteri yang tidak bekerja.. jaga anak & buat kerja rumah.. aku selalu terfikir, tak boring ke dia.. mungkin atas individu, ada rasa boring.. ada yang rasa tanggungjawab melebihi segalanya & takkan rasa boring membuat semua tu.. besarnya pengorbanan sang isteri untuk keluarga.. dan aku lagi tabik spring pada sang isteri yang bekerja dan masih tidak mengabaikan kerja rumah..


kalau hari aku bekerja, tak semua kerja rumah aku buat.. sebab sampai umah dah lambat.. so, my hubby akan tolong apa2 yang patut.. jadik, aku balik je, makanan dah siap, my MIL yg masak.. tunggu makan aje.. lelain my hubby akan tolong buatkan.. thank u laling.. leb u so mac.. :D

4 comments:

ILA said...

Salam...
Sory ler..ila dah lama tak ke sini..Cik ila dah ok kerrr??
skrang kat ne??johor ye??
nak balik tganu gak kerr??
skrang musim tgkujuh kat sna.Tak pernah2 KT banjir sebelum ni..tapi 3 ari ni..air naik gakk..kat jln.cian:( (berdasarkan crita dari kawan lerrr)

skrang tgah berpantang lagi ke..hasil operation ari tu??

Masy said...

salam kak.. haa rehat bebetul tau.

rasanya klu ade anak, x bosan kot. mana nk jaga anak nk memasak nk kemas umah. juggling kata org puteh ehehehe. tp klu dok sorang mmg mati kutu ler... kene le masuk persatuan PRANITA (aikk cam cite Bella lak) hahha

KECU said...

aikkk... operate lagi ke?.. dah ok dah ke?.. elok2 ek...

... said...

sorry le ila, masy & kecu.. dah lama tak jengok blog nie.. dah bersawang gitu..

hi ila.. kita dah ok dah awak.. next week senin dah start masuk keje.. semalam siap pi team building lagi.. special request by my MD.. dia suh pi dengar je.. phsyical activity kita tak ikut.. last week balik trg mmg hujan le tapi sib baik x banjir.. Alhamdullilah.. walau pun perjalanan dia jauuuuhhhhh sangat.. tapi berbaloi lah balik.. tak sabar nak balik lagi nie :D..

hi masy.. akak dah naik bosan kat umah.. betul tu kalau ada anak sure x bosan.. apa tu persatuan PRANITA masy????????

hi kecu.. ler hang nie.. kan ari tu dah bgtau yg kita nak kena operate.. cik mek cu nie mmg le :P:P:P