Tuesday, August 02, 2005

Komen saya di dalam blog Elkapitan

Hi El, nice analysis. Saya pun perasan vocal amylea tak sehebat mana, just that she know how to go about it. She really know how to use her voice (mesti la dah keje dia sebelum nie menyanyi) & how to feel the song (menyanyi dah sebati dalam diri amylea). Tone amylea juga tidak unik, maksudnya tone sebegini memang berlambak dipasaran. Saya secara peribadi tidak mengutuk amylea, cuma ingin berkongsi pendapat dan menyatakan serba sedikit sebab dan mengapa undi amylea tidak memberangsangkan.Mungkin bagi mereka yang fanatik dengan amylea (agak kecil bilangannya tapi agak berpengaruh)menyatakan amylea berhak untuk menjadi juara AF3 berdasarkan persembahan yang konsistant. Sayang, bagi saya persembahan yang konsistant tidak memberikan jaminan (contoh terbaik idayu), suara yang gemersik dan tone yang bagus & jarang2 didengar (unik) akan menjadi pilihan penonton/pengundi. Selain dari personaliti & attitude (penymbang terbesar kepada undian dari penonton).
Selain dari itu, saya juga lebih prefer kepada mereka yang tidak terdedah kepada all type of song coz kalau tahu semua genere music mereka dah tahu, ini memudahkan mereka untuk imitate & improvise kan lagu tersebut. Saya suka melihat lagu2 dibawa dengan gaya & suara tersendiri. Kelebihan ini ada pada mawi & marsha, sebab selain terpaksa membawa lagu sebegitu, mereka juga memiliki tone yang agak unik dan jarang didengar. Ini lah kelainan2 yang penonton ingin lihat. Pada saya, itu sebab undian mereka bertahan. Saya suka felix, bagi saya beliau mempunyai personaliti & suara yang bagus, tapi tidak unik (sama kes seperti amylea, just that she doesn't win my heart in term of personality).
Tapi ini hanyalah pendapat peribadi, yang agak panjang lebar.. saya akhiri dengan quote "Some people come into our lives and quickly go. Some stay for a while and leave footprints on our heart.."

No comments: