Tuesday, February 28, 2006

Ini Kisah Orang Sakit Mental Yang Minat MAWI

Mild.. jangan cakap blog nie.. wad mental ekk.. :))..

Satu hari seorang pengawal membuat rondaan disetiap bilik orang sakit mental, dalam rondaannya dia terdengar nyanyian yang merdu walupun tak bunyi macam suara Mawi tapi suaranya memang hebat dengan suaranya yang tersendiri mengalunkan lagu Intifada.

Kata pengawal itu dalam hatinya,"tak sangka ada juga orang yang sakit mental ni boleh menyanyi dengan hebat. Ingatkan radio atau kaset yang dipasang oleh pengawal yang lain." sambil melihat dari luar pesakit tu menyanyi sambil telentang di atas katilnya. Pengawal terus melalui bilik itu dan berjalan terus untuk meronda kebilik2 pesakit yang lain.

Setelah selesai pengawal berpatah balik. Apabila samp ai ke bilik pesakit mental yang menyanyi tadi ia masih menyanyi tetapi kali ini lagu aduh saliha pulak. Dia menyanyikannya memang hebat, bagus sekali tone suaranya, cuma dia sakit mental aje kalau tak boleh buat album....tapi kali ini dia menyanyikan lagu aduh saliha tu dalam keadaan meniarap, lagu intifada yang mula2 tadi terlentang? pengawal tu hairan dan bertanya pada pesakit mental tu...

"kenapa kamu menyanyi meniarap? tadi terlentang?"

Jawab pesakit mentaltu.....
"Tadi SIDE A...ini SIDE B lah pulak...."

Pengawal tupun beredar dari situ dan berkata dalam hatinya..
"betul jugak"

heeeeheeee....

6 comments:

Kak Lady said...

Acik....orang sakit mental pun pandai jugak ye...hehhehe...

acik ila said...

itu le kak lady.. rerasanyer kita yang siuman pun susah nak berfikir macam dorang :))..

MiLd said...

Bwahahaha... Walaupun dah pernah baca ni tapi masih lagi boleh ketawa.... :-) Ada-ada ajelah...

acik ila said...

lawak budak mental .. hahahaha.. hahahaha

Paul Adams said...

I was searching blogs,and I found your site.Please,
accept my congratulations for your excellent work!
If you have a moment, please visit my site:
diet home
It pretty much covers diet home related issues.
Have a good day!

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP » »